Friday 8 April 2011

Mood tak sabar ke moody~!!!

Salam..

Sekarang ni ak update blog di dalam bas di mana..

Buat kali pertama ak duduk di atas..

Semuanya gara2 makcik n pakcik yg halau ak dr tmpt ak duduk..

Kisahnya begini..

Tepat jam 4.45ptg..

Bas mayang sari ke muar tiba..

Ak pn terus menaiki bas itu..

Aku lebih suka duduk di bawah..

Sebab tidak sempit dan x sesak..

Lebih selesa..

N paling best..

Kite tido dengkur org x dgr..haha

Okla..meh ak cerita dialog ak dgn makcik tu..

Makcik tu membeli tmpt duduk no.37 n 38

Ak membeli tmpt duduk 35...

Oleh kerana seat ak diambil..

Ak duduk di seat 36..

N seat pakcik n makcik tu pn diambil

Jadi mereka duduk di seat 39 n 40

Perbualab ak dgn makcik n pakcik.

Pakcik: oi dik..duduk seat no brape?

Aku    : 35 cik..

Pakcik: da tay amek 35 nape duduk 36?

Aku: sebab ada org duduk seat saya..saya duduk di seat 36..

Pakcik: laaa..da org tu nape x galih..x geti2 amek seat org..

Aku: biarlah pakcik..boleh duduk mane2 je..

Pakcik: apa guna nombor kalau seat mana2..ak x kira..aku nak saman masuk metro

Aku: terdiam..malas nak layan..

Selepas itu..datang dua org tuan punya seat 39 n 40

Pakcik tu tros menyindir2 aku.

Sebab dy dapat seat org lain..dy kata sebab ak smua seat berganjak..

Pakcik n makcik tu tros cakap ngan aku..

"oi dik...kau dduk seat kau tu..jgn nak myusahkan org lain.."

Oleh kerana malas nak bergaduh tmbahan pula bas da gerak..

Ak terus menaiki atas utk duduk di seat bru yg x berpenghuni..

Hermmm...malangnya naseb aku..

Xpe..semoga saman yg pakcik tu nak bwt masuk paper metro esok..

Wassalam..

Konklusinya.."biar org halau kita jangan kita halau orang"

1 comment:

  1. yesss... "jan buat benda yg ko x ska dgn org len.." walaupun org len mungkin akan buat benda 2 dgn ko.. ayat yang mengandungi " tu, ayat yg bapa sy pernah ckp dgn sy.. itu antara, atau mgkin satu2nya ayat yg sy simpan smpai skrg dalam semua ayat2 marah dia.. adehai.. itu ja yg sy dapat tgkap neh (org sabah, kalau marah.. PERGHHHH!!! cakap laju woo) hahaha! anak jahat kan sy..!!!

    ReplyDelete