Saturday 16 April 2011

Entri buat Dinn, Farah n Yassin...

Salam..
Dinn,
Hahaha!
Sorry la sy x t'balas chat ko tuh..
Tertidur wehhh...
Jan ko terasa..
Sorry..
Lain kali, kalau ko nampak sy MACAM merajuk,
jan jump to conclusion terus..
TANYA!!!

Jan terus ingat sy merajuk..
Ingat sy perajuk sangat ka???
Sy memang CRYBABY..
*pengakuan paling jujur*
Tapi sy bukan perajuk aah!!!
*bukan perajuk...sangat."
Sy selalu nangis bila kawan2 marah n berpaling muka secara TERUS MENERUS selepas sy sudah berusaha dengan memujuk.. Tapi xda hasil ja..
Gahahahah!
Serius. Sy memang kuat nangis..
NAPA KO SUDAH JARANG UPDATE BLOG AAH..???!!!!!
Update ko cepat!!!!
Oh, berkenaan hal yg sy bgtau ko tuh..
Nanti la kita bincang lebih lanjut..
Sy rasa ko patut tau,
and give it a try..

*mesti ada ORANG TU terasa kan baca part neh~~
hehehe.. ko selalu terasa bila baca entri2 kami..
kihkihkih~
<3


.........................................................................

Farah,
Serius sy cakap..
walaupun kita selalu bergaduh2...
Tapi sy tetap lebih rela kita dalam keadaan kita sekarang..
Maksud sy, terus terang ja kalau ada benda kita x puas hati neh..
Memang akan ada perasaan x puas hati la ko rasa kalau sy telampau berterus terang kan..
Sy faham juga..
And mungkin ko akan mengutuk dalam hati *keeeejap..
Tapi sy lebih rela menghadapi keadaan tuh berbanding kita berpaling muka sebab terlalu banyak memendam..
Buat manusia2 yg bergelar lelaki yg baca entri nih..
Kamu xkan faham..

Hati perempuan memang ganjil..
Serius sy cakap,
memang susah sy mau jumpa kawan yg dapat terima gaya sy yg terlalu berterus terang oh..
Sorry Farah and Thanks sebab ko dapat bertahan..

...............................................................................

Yassin,
Sejak akhir2 nih kita selalu bercanggah pendapat..
*terus terang kan..?
Mungkin sebab perbezaan generasi n perbezaan pendapat kali..
Yalah.. sy kan 12, ko 19..
Mesti cara berfikir ada perbezaan..

*Ga..gaha...gahahahahhahhaaaaa~!!!! bkin takut suda level ke-tidaksedaran-diri (x sure mcm mana mo eja.. kaa, memang x pernah wujud pun term nih dalam BM..?) ...
Tambahan lagi ko memang jenis berfikir..
WALAUBAGAIMANAPUN,
Keep it up!!!
Sy suka dengar pendapat ko,
Sebab, walaupun kita selalu x sama pendapat,
Ko menyampaikan pendapat ko dengan cara yang okaii bagi sy..

Sorry kalau cara sy mempertahankan pendapat terlalu defensif n menjengkelkan ko in any way..
Saya dapat meluaskan daya pemahaman terhadap pemikiran manusia..
And membuka mata untuk kemungkinan yang baru,
Samada sesuatu yg pernah terlintas dalam fikiran sy, mahupun sesuatu yg baru..

*1 lagi benda yang ganjil..
Serius sy cakap Yassin,
Sy rasa apa yg ko rasa masa kita sedang mempertahankan pendapat masing2 tuh kan..
Sama dengan apa yg bapa sy rasa..
*kesian bapa sy..
Situasi2 yg melibatkan percanggahan pendapat kita tuh,
mengingatkan sy dengan "perdebatan" yang sy selalu alami dengan bapa sy..
*especially dalam kereta kalau berjalan jauh..
Dengan daya pemerhatian bapa sy, dia selalu dapat cari topik yang best untuk didebatkan..
Kami la tukang kasi riuh suasana di kereta..
*kalau bukan sy melalak2 nyanyi lagu yg kena pasang d radio dalam keta..
-_-"
........................................................................................

Rindu pla mama n bapa sy neh tiba2...
...

2 comments:

  1. Nadiah: Know one thing.. cara kau dengan saya membesar di bawah ayah/bapak masing-masing memang bertentangan. Saya jarang berlawan pendapat dengan ayah saya.. sampai satu hari saya suarakan pendapat saya pasal 1Malaysia, ayah saya kata,

    "Betul tu, ayah pun fikir begitu.. sama pikiran kita, Cin".

    Sebenarnya, saya adalah seakan-akan gambaran ayah saya dulu-dulu. Beliau suka berbincang pasal politik dan Amerika. Beliau minat UFOlogi dan sejarah *sama juga dengan saya*. Saya sayang beliau sebab beliau tidak pernah kering dengan idea lawak dan selalu nasihat serta tegur kesilapan saya. Huhuu~

    Saya rasa kau salah faham entri saya pasal "Kejengkalan" tu.. saya ndak cakap kau terlalu defensif sampai jadi ofensif.. saya cakap saya yang terlalu defensif, sampai jadi ofensif; saya sedar hal tu sendiri..

    Haha, sorry bro kalau terasa..

    (P/S: Women ARE weird :P)

    ReplyDelete
  2. Memang bertentangan.. HAHAHA! Mcm mana sy mo cakap ah, sy memang selalu bercanggah pendapat sma bapa sy.. but in the end, kami akan ikut conclusion dia n sy pun mula mendengus2, hahahah! WALAUBAGAIMANAPUN.. masa berdebat2 2 la sbnarnya tym kami kira .. "bonding session" father n daughter..? sebab sy nih kira anak perempuan yg agak.. bukan agak, memang kasar n ganas sket la.. sebab anak lelaki dlm keluarga kami yg paling bongsu kan, sy selalu ikut bapa sy kuar tym budak2, I guess 2la sebab sy neh ganjil2 sket.. Haha! minat kamu, minat yang hebat. Bagus la 2.. Oh... 1 benda lagi.. bapa sy mengajar sejarah untuk pelajar skolah menengah dlu.. melihatkan minat ko.. sy faham napa ada percanggahan pendapat..? Mungkin kamu punya skill lebih kepada sesuatu yg bernas, atau pengalaman2 n sy lebih kepada perasaan N naluri.. KOT..? (perkataan ko)

    1 benda, sy X SALAH FAHAM.. sy cuma ulang ayat ko ja nih.. tapi melalui pandangan sy la.. mana la tau ko nampak sy offensive hari tuh, pastu u are wondering, "am I offensive too..?" sebab biasanya, bila kita sedang buat 1 benda tuh kan.. kita nampak "opponent" kita, kita akan terfikir, adakah kita kelihatan mcm dia @ adakah kita mengeluarkan aura2 mcm dia..? in this case, aura yg sy maksudkan, aura offensive.. haish, sorry la.. penggunaan bahasa sy ganjil sket bh.. kurang vocab, ko ingat ja apa maksud DULANG bagi sy...

    Sy nda cepat terasa, jan ko risau.. sebab sy memang CUKUP BIASA dengan keadaan2 mcm tuh.. sy risau ko @ org lain yg terasa.. sebab level trasa sy dalam bab2 neh kurang sket, sy risau sy kurang sensitif dalam memikirkan hal2 yg melibatkan perasaan org lain n menyebabkan penilaian sy salah..

    P/S YES.. women ARE weird.. but MEN are weirder!!! O_o

    ReplyDelete