Saturday 2 July 2011

SImple story bout my family~

salam..
to bro nad..
sorry..ak xleh update dgn n3 td..
sebab skrg ni ak tgh homesick tahap gaban..
oleh kerana homesick..
saya nak cerita sikit2 tntg my family..
yeah..i knew dis not my personal blog..
but im still admin rite~~
haha..
mulakan dengan my abah..
tahun ni abah da 53 tahun..
one fact tntg abah yg saya sgt2 suka..
abah xde uban~~
abah merupakan seorang guru math..
tp sekarang da x ngajar sgt..
sbb dy da jd gpk koko
abah la salah sorg yg btol2 nak sy menjadi guru seperti dia..
ok..saya akui..
sy sgt manja dgn abah sy..
da banyak pengorbanan dy da bwt pada saya..
owez pray abah always there until i died..:)
second..emak..
mak pun thn ni da umur 53..
sebaya dgn abah..
(thats why my parents really2 sokong perkahwinan sebaya)
seriusly..smpai skrg..
sy masih tkot dgn emak sy..
mak sy sgt garang..
mak sy juga guru sains.
tp skrg da jd gpk hem..
thn lepas dy dpt anugerah guru paling tegas..
(yes..saya akui)
saya x manja dgn emak saya..
tp sy manja dgn dy bila mnx dy suruh masakkan..ngeh2
also hope my mum owez there until i died
kakak sulung..
dua2 sebaya..umur 29 thn ni..
da ada dua anak
(inilah sebab saya nak kawen!haha)
akak sy guru fizik n abg ipar sy engineer..
akak sy la selalu nasihat saya time sy skola menengah
sy sgt cemburu dgn dy sebab dy da ada anak..
lg2 bila dy menyuapkan dua2 anak dy makan..
abang aka aleq
mereka dua2 pn sebaya..
bru kawen thn lepas..
wlaupun dy agak slumber tp dy sgt caring..
x ramai lelaki mcm dy yg pernah sy jmpa..
mgkin sbb dy sorg je lelaki..jd dy sgt memahami perempuan..
abg sy engineer n akak ipar sy techncian
harap2 thn depan mereka dpt anak~~
farahin aka farah..
ada dua personaliti..
dy bleh jd sgt matured..
n bleh jd sgt2 childish..
sy paling rapat dgn dy..
selalu gaduh dgn dy..
sgt2 x suka dgr suara baik dy..haha
dentist to be..
goli pnya gmbar..
sy anak bongsu..
tp x manja..
sy akui sy nakal..
jahat sikit..
sy xkn bwt bnda yg sy x suka..
klau sy mrh sy tnjuk..
jd kalau sy berkecil hati dgn sm1..
sy akn cba cr jalan utk jauhkan diri..
drpd sy tros berkecil hti..
tp sy bleh mnjd jujur dgn ssetengah org je..
science teacher to be..insyaAllah..
tu je..sorry sbb n3 ni memenuhi blog..hahaha
wassalam

8 comments:

  1. awww!! ade shin chan lah!!! ^0^
    hehe~ wahh! dlm family ko ad 3 couple same umur!~ nak kawen same umor gak lah.... heheh ~_^

    ReplyDelete
  2. Xpala pasal entri yg sy sebut tuh, diz is much better! :)

    ReplyDelete
  3. Tipuuuuuuuuuuu ndak manja. Saya kureng percaya. :\

    ReplyDelete
  4. zimah: hahaha..aah..mak ayah ak sgt2 nak anak dy kawen dgn org sebaya..eicecece..kau ckp nak kawen ni mesti da ada calon kan~~~~

    ReplyDelete
  5. nadiah: sorry bh..ak malam td sgt2 homesick..tp skrg ok suda..akan ak update hr n..insyaAllah..ngeh2

    yassin: kau x percaya ak?bh..ok...clash la kita..:P

    ReplyDelete
  6. Farah: x update pasal tuh ponnn.. Anyway, sokong Yassin n Dinn! HAHA!

    ReplyDelete