Monday 18 July 2011

BALIK Bulan 7~~


Salam..
Setelah desakan peminat..
Akhirnya hati ini terbuka nak update blog..ngehehehe..
Hari cuma nak cakap tentang hujung minggu hari tu..
Walaupun hanya ada saya n akak saya je yg ada di rumah..
Balik hari tu tetap best..
Sebab dapat makan banyak benda..
Expecially buah durian..
Hampir 4 biji saya makan..
Semua sebab kempunan..
Hari jumaat hari tu..
Saya keluar maktab jam 1 n dapat bas kul 2.15..
Kira ok la tu..
Dapat beli2 makanan yg disorder oleh akak saya..
Sampai muar jam 4.30 n terus pergi the store utk shopping skit2..
Sampai rumah je..saya dikejutkan dengan satu benda..
Inilah kejutannya..
Sampai2 rumah tros makan cheesy macaroni..
Masa beli benda ni di Kenny Rodgers..saya telah melihat sesuatu..
N sorry to manja sebab bwt kau kecewa~
Malam tu xde apa2 yg best sbb penat..
Tengahari esoknya,mak n abah sy pergi ke kerja kahwin..
N sy masak cheesy spaghetti..
Yea..jadik!tp xde gmbr sbb lapar sgt..lupa nk amek gmbr
Lepas tu goreng keledek n sukun

N sambal kicap mak saya la yang paling sedap..
Xde sape yg bleh lawan..
Mmg pedas gila n rasa cukup..
Suka2..balik rumah ni mmg penuh dgn makanan..
Bak kata akak saya..
"rumah haji Ibrahim mesti banyak makanan"
Sebab tu saya sihat~
Petang tu pulak pergi rumah atuk n petik manggis.
buah manggis yg x masak lagi


Hasilnya x banyak sgt sebab kami kekurangan tenaga pemetik n dapat amek yg bawah2 je..
Yg atas2 tu abah saya kata tggu org yg jaga pokok tu panjat..
Lepas penat memetik..abah saya belanja murtabak singapura..
Ni la kedai murtabak singapura tu..susah nk jmpa kat kl..
N to syaf n nadiah..
Bila kau nak dtg muar nnti insyaAllah ak bwk kamu ke sini..

Atas ni gambar resepi baru yg sy bwt..
Pizza tp guna roti prata..

akak saya aka farahin
beginilah bandar muar
chapati..><
Pagi b4 nak balik..
Abah saya ajak breakfast di bandar..
N macam biasa..makan lagi..
Chapatti..my fav..mmg da lama x makan bnda ni..
Apa konklusi yg anda dapat?
Ya..memang aktivti balik saya hari tu penuh dengan memakan n makanan..
Mgkin sebab abg n akak sulung xde..
Jd penuhkan masa cuti dgn makan je..
insyaAllah akan balik lg hujung bulan ni..
wassalam.

5 comments:

  1. Hang ni kalau balik komfem cerita pasai makan.....haish...

    ReplyDelete
  2. abestu nak citer pasai apa..dah tu je aktiviti ak hr tu..nak pi jalan2 pn xde..

    ReplyDelete
  3. Farah jahat!!! Ndak bawakan kami. Talak tiga!

    ReplyDelete
  4. pergh...bukan suda lama kan kita break..jadi i have my rite to not bring any food..wakakaka

    ReplyDelete