Sunday 31 July 2011

hari yang penuh dgn kesedihan..

Salam..
N3 ni tiada gambar..jadi baca je la ea..
minggu lepas saya balik ke muar..dan hari ini saya balik semula ke kl.
bas pukul 2 petang(1st tme amek bas petang)
sampai je bus stand teros saya cakap dengan abah..
"wah abah,ada bas dua tingkat la!!"
abah saya teros cakap..
"bagusla kalau ida naik bas tu..selesa..hari tu bas buruk"
turun je tros disapa oleh abang mayang sari da kenal sangat muka yg selalu naik bas mayang ni..
dy tros tanya..
"aik,bas petang pulak..bas pukul berapa ni?da beli tiket?"
saya teros cakap bas pukul 2..
dy teros tnjuk n cakap
"tu bas dua tingkat tu..tunggu la kat sebelah"
perasaan saya tadi?indah sangat indah sebab bas baru!
tapi kejadian yang tidak sangka berlaku..
bas itu rosak di ayer keroh..
ada beberapa bas dari muar berhenti bagi menumpangkan kami yang  kerosakan bas..
setelah 30 minit..sampai sebuah bas mayang sari dari muar..
bas tu bas pukul 3 ptg..
bas itu sepatutnya dua tingkat,tapi telah diubahsuai jadi setingkat je..tingkat atas digunakan utk penumpang n bawah utk store..
17 org dari kami naik bas tu n masuk la ke store itu!!
kami duduk bersila..sempit dan semua muka sayu..
benda ni mengingatkan saya kepada pelarian yang diseludup..
memang sedih..
sampai pukul 5 tros cari teksi di tasik selatan..dan dalam perjalanan ke teksi,kaki saya tergeliat membuatkan kaki saya sakit!!
naik teksi terus cakap dengan driver tu masuk dalam..
sampai maktab,saya disambut mak guard yg selalu x bagi teksi masuk..
dy suruh saya turun n saya cakap x nak kaki saya sakit..
tapi dy tetap x bagi teksi masuk dan saya dengan kaki sakit berjalan ke blok b..
sampai je bilik saya mendapati beberapa barang saya dialihkan..
saya amat geram n marah..kalau nak pinjam berhemah la sikit..serius saya x suka orang asing memegang n mengambil barang saya tanpa kebenaran!!!
saya nak cuci baju n mesin basuh rosak!!!
nampaknya esok terpaksa pergi bazaar bawak bakul baju nak basuh kat sungai..
hari ni penuh dengan kesedihan..harap2 hari esok penuh dengan kebahagiaan...
selamat berpuasa kepada semua pembaca blog ini~~
wassalam.

2 comments: