Tuesday 24 May 2011

I really2 try my best..

Salam.
Ini adalah N3 serius..
Jadi kalau mau cakap belakang ke..
Silakan..
Baik dan buruk anda sendiri tahu..
Baik..
Saya akui pemantapan rohani dalam diri saya lemah yang amat2 lemah..
Tapi..
Apabila perkara memperlekeh tuntutan agama..
Saya amat2 ambil serius..
Terutama perkara yang berkaitan rukun Islam..
Berikut merupakan lima rukun Islam..
  1. Mengucap dua kalimah syahadah
  2. Solat lima waktu sehari semalam
  3. Membayar zakat
  4. Berpuasa ketika bulan Ramadan
  5. Menunaikan haji
Apabila suatu perkara yang berlaku pada persekitaran kita yang pada kita salah..akan terdetik dalam hati ingin berkata2..tetapi setelah berkata2..
saya telah suba sehabis baik..
untuk menjalankan amanah saya..
Oleh itu..saya ingin mengamalkan kata2 mak saya setiap kali saya terlajak subuh di rumah..
"ida da besar..da tau baik buruk..dosa kau bukan mak tanggung...semua tu antara kau dengan Allah..mak cuma boleh berdoa supaya kau berubah..dan mak buat cara ni sebab mak nak kau berubah"
Maaflah..saya tahu diri ini siapa la nak memberi nasihat berkaitan agama..
Wassalam..

10 comments:

  1. Sy laaaagi la lemah.. jauh laaaaaaaagi lemah, dan amat3 lemah... tapi InsyaAllah.. sy CUBA SEHABIS-HABIS-HABIS DAYA untuk tunaikan yg wajib neh.. thanks for reminding.. :) *selain tu, sy kena buat anjakan ckit.. fuhh.. banyak sy kena buat masa cuti neh untuk perbaiki diri.. U know how lacking I am dalam hal2 neh..

    Honestly.

    ReplyDelete
  2. bah..insyaAllah..bukan solat sahaja yang wajib..puasa juga merupakan perkara wajib..sementara masih belum bulan ramadan..bayarlah puasa yang masih berbaki..dan niat semua itu kerana Allah..:)

    ReplyDelete
  3. tambah sikit..jom kita ganti puasa yang masih banyak!!arghhhhhh..huhu

    ReplyDelete
  4. HEHEHE~~ Ini entri khas ka ni untuk sy..........~~~ KEDAPATAN!

    ReplyDelete
  5. mana da..nadiah..jangan kau sembarang sak cakap!

    ReplyDelete
  6. cittt.. belum2 lagi, sudah terikut2 slang c... WAHAHAHAHHAAHHAHA!!!! ni yg sy x dapat tahan dari kasi pasang2 neh!!!!!

    ReplyDelete
  7. HAHAHAHAHHAHAH..main2 jak la nadiah oi..jan kau kasi pasang2..nnti kau sendiri sangkut bru kau tau..awww~~

    ReplyDelete
  8. perghh... sy memang cupid punn dari dulu lagi.. ahahaha.. lama suda x buat kerja nih.. nanti la, ko projek baru sy~~ HAHAHHAHAHAAHHAHA!

    ReplyDelete
  9. jangan la nadiah..serius ni..ak x suka tau dipasangkan2

    ReplyDelete
  10. aww~~ takut keberkesanan sy kaa.. kurang keyakinan diri? kau bulih tuh farah! tapi ko malu!!

    ReplyDelete