Thursday 18 July 2013

Weekend..iftar..onde-onde

Salam...minggu lepas saya dan bro nad bersama syafina pulang ke rumah saya di Muar..ianya adalah hujung minggu yang penuh dengan makan..makan n makan..selepas berbuka..*sape2 yang pernah datang rumah saya mesti tahu bahawa rumah saya sangatlah banyak makanan* ..no wonder saya macam ni kan...sighhh...

Masa hari Jumaat malam..saya bagitahu mak saya yang saya dan nadiah ingin buat onde-onde..pada keesokan petang..mak saya da siap bancuh tepung dan hiris gula melaka..jadi saya dan nadiah hanya tinggal untuk bulat2..rebus..angkat..golek2..saya dan nadiah baru je ingat nak buat sendiri..tapi emak da siapkan bancuhan semua..mungkin sebab dia tak percayakan anak bongsu dia ni..:'(..

Sepanjang buat kuih tu..saya dan nadiah cabar diri masing-masing..mana yang akan meletup bila dimakan..dan..resultnya..kuih yang dibulat-bulat oleh nadiah yang meletup2..:') kuih yang saya buat tidak meletup..:')

Mari lihat gambar...
Bulat-bulat...Rebus..

Sedia untuk digolek ke atas kelapa
Sedia untuk dimakan..tadaa...
..Pemenang untuk hari ini..

Till then...bubye :D
 

No comments:

Post a Comment